آشنایی با مفهوم پسوند دامنه ها

با سلام خدمت تمامی کاربران عزیز هاستینه

در این مطلب میخواهیم به مفهوم پسوندهای اینترنتی بپردازیم.

مفهوم و پسوند برخی از دامنه های رایج

com معروف ترین و پر استفاده ترین پسوند برای دامنه های سایت ها است . com مخفف Commercial به معنای تجاری است . البته بسیاری از سایت های همه منظوره نیز از پسوند com استفاده می کنند .

net مخفف واژه Network به معنی شبکه می باشد و عموما توسط شرکت های ارائه دهنده خدمات اینترنتی و شبکه های اطلاع رسانی مورد استفاده قرار می گیرد .

org اختصار واژه Organizations به معنی سازمان ، تشکیلات می باشد و معمولاْ توسط مؤسسات و سازمان های غیرانتفاعی که غالباْ فعالیت غیر تجاری ( یا حتی تجاری ) دارند مورد استفاده قرار می گیرد .

ir این دامین پسوند کشور ما ایران است. که بیشتر به درد سایت های داخل کشور میخوره.


edu مخفف واژه Education به معنی آموختن دانش می باشد و برای مقاصد تعلیمی چون پایگاه های آموزشی به کار میره .

gov اختصار واژه Goverment به معنی دولت می باشد و این پسوند مربوط به نهاد های دولتی است .

biz مخفف Business به معنی تجارت می باشد که خاص سایت های شغلی - تجارتی به ویژه خدمات مربوط به تجارت الکترونیکی ، ایجاد گشته است .

int اختصار واژه International به معنی بین المللی می باشد که حوزه اینترنتی سازمان های بین المللی را نشان می دهند .

info اختصار واژه Information به معنی اطلاعات می باشد که در سایت هایی مورد استفاده قرار می گیرد که به نحوی با امر اطلاع رسانی در هر موردی، مرتبط می باشند. انواع اطلاع رسانی در رشته هایی مانند علوم ، معرفی محصولات ، معرفی خدمات و … اختصاص یافته اند .

web پسوند سایت هایی که به مباحث Web می پردازند .

name این اولین نوع پسوندی است که خاص افراد ( اشخاص حقیقی ) ایجاد شده است . در حقیقت کلیه افرادی که به هر منظور شخصی می خواهند برای خودشان وبسایت ایجاد کنند می توانند از این پسوند استفاده کنند .

ac پسوند دامنه ملی جزایر آسکنشن ( Ascention Islands ) است . از طرفی برای مراکز ارائه دهنده سرویس است می باشد به شرطی که اداره کامپیوتری ، اینترنتی بدون هر گونه وابسته ای ، نیروهای جدیدی استخدام نماید .

ws پسوند دامنه ملی کشور ساموا ( Western Samoa ) است ولی بخاطر مشابهت آن با مخفف کلمه ( WebSite ) مورد توجه فراوان قرار گرفته است و می تواند هر نوع وب سایتی را در برگیرد .

us این نوع پسوند با آنکه مخصوص دامنه ملی کشور آمریکا است ولی بخاطر مشابهت آن با مخفف کلمه ( us ) به معنی ( ما ) مورد استقبال قرار گرفته است .

tv این نوع پسوند با آنکه مخصوص دامنه ملی کشور توالو ( Tuvalu ) است ولی بخاطر مشابهت آن با مخفف کلمه (Television) مورد توجه شبکه های تلویزیونی و ماهواره ای قرار گرفته است و برای این منظور نیز مورد استفاده قرار می گردد .

mil اين پسوند مربوط به سايتهای نظامی است .

mobi كاربرد اين پسوند براي پايگاهاي فروش و سرويس دهي محصولات موبايل مي باشد .

travel اين پسوند مختص شركت ها و سازمان های ارائه دهنده خدمات مسافرتی مي باشد .

آیا این پاسخ به شما کمک کرد؟

 پرینت این مقاله

در همین زمینه

ثبت دامنه IR

  ثبت دامنه های آی آر بصورت آنلاین توسط شما از طریق سیستم سفارش آنلاین هاستینه امکان پذیر...

Powered by WHMCompleteSolution